İZMİR URLA İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

"İYEP" İlkokullarda Yetiştirme Programı İlçemizde Başarı İle Tamamlandı.

"İYEP" İlkokullarda Yetiştirme Programı İlçemizde Başarı İle Tamamlandı. İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Zümrüt GÜRPINAR KAYA başkanlığında Jalke Necdet Özbelge İlkokulu Müdür Yardımcısı Jülide YİĞİT SAVRAN koordinatörlüğünde ilçe komisyonunca İlçemizdeki tüm İlkokullarının 3. ve 4. sınıf öğrencilerine 31.10.2018 / 01.11.2018 tarihlerinde öğrenci belirleme aracı "ÖBA" uygulanarak sisteme girişleri yapılmıştır. 
"İYEP" İlkokullarda Yetiştirme Programı İlçemizde Başarı İle Tamamlandı.

URLA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMI

PİLOTLAMA ÇALIŞMALARINDA UYULACAK GENEL HUSUSLAR

  1. 09.02.2018 tarihine kadar yetiştirme programı uygulanan ilkokullarda, İlkokullarda Yetiştirme Programı(İYEP) Okul Komisyonları oluşturulması gerekmektedir.
  2. İYEP Okul komisyonları okul müdürünün veya müdür yardımcısının başkanlığında, en az iki sınıf öğretmeni ile varsa rehberlik öğretmeninden oluşur. Birleştirilmiş sınıf uygulaması yapan ilkokullarda ise komisyon mevcut öğretmenlerden oluşur veya müdür yetkili öğretmen komisyonun görevini yapar.
  3. İYEP’e dahil edilecek öğrenciler, okul tarafından belirlenen bir saatte eşzamanlı olarak 3. ve 4.sınıfların tüm şubelerinde, sınıf öğretmenleri tarafından ‘’İYEP Türkçe/Matematik Öğrenci Belirleme Aracı ‘’ ve ‘’Öğretmen Yönergeleri Formu’’ kullanılarak tespit edilecektir.
  4. Uygulama ile bilgiler Öğretmen Yönergeleri Formunda bulunan ‘’AÇIKLAMALAR’’ kısmında yer almaktadır.
  5. İYEP Öğrenci Belirleme Aracında yer alan bazı sorular(konuşma ve okuma becerilerini açığa çıkaran sorular gibi) öğretmenin öğrenciyi yanına çağırarak öğrencilerin bireysel olarak cevaplayacakları sorular formunda hazırlanmıştır. Bu tür sorularda öğrencilerin verdikleri yanıtların puanlanmasında ‘’Öğretmen Yönergeleri Formu’nda yer alan ‘’Puanlama Anahtarları’’ eşzamanlı olarak kullanılacaktır. Öğrenci belirleme araçları toplandıktan sonra ‘’Öğretmen Yönergeleri Formu’nda yer alan ‘’Puanlama Anahtarları’’ kullanılarak puanlama yapılacaktır.
  6. Türkçe bölümünde yer alan sorular için 3 ders saati zaman öngörülmüştür. Ancak süre daha az veya daha çok olabilir.
  7. Uygulama öğrenci ihtiyaçları göz önünde bulundurularak tenefüsler kullanılarak yapılabilinir. Tenefüsü takip eden dersle birlikte uygulamaya kalınan yerden devam edilir. Eğer tenefüs kullanılacak ise ölçme araçları tenefüs esnasında toplanacak, ders saatinin başlamasıyla tekrar dağıtılacaktır.
  8. Uygulama sırasında öğretmen, öğrencilerin bireysel farklarını gözeterek ihtiyacı olan öğrenciye uygun görülen süre(3 ders saati) haricinde ek süre verebilir. Bu ek süre bir ders saatini geçemez.
  9. Uygulama sırasında öğrencilerin birbirleriyle konuşmalarına, öğretmenden yardım istememelerine veya öğretmenin öğrencilere ipucu vermemelerine dikkat edilmelidir.
  10. Uygulama esnasında okullara ulaştırılan ‘’Öğrenci Belirleme Aracının’’ kopya, resim vaya görüntüsünün alınmaması, okul dışına çıkartılmaması ve yetkilendirilmemiş kişilerle paylaşılmaması gerekmektedir.
  11. Uygulama sonrasında ilgili sınıfın öğretmeni e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi üzerinde yer alan İYEP modülünde sınıf, öğrenci ve ilgili dersi seçerek her öğrenci için değerlendirme sonuçlarını girecektir. Uygulamanın yapılacağı okullar, e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi üzerinde yer alan İYEP modülünü kullanmak üzere yetkilendirileceklerdir.
  12. Uygulamanın öğrenci karnesine bir etkisi olmayacaktır. Bu konuda ilgili veliler bilgilendirilecektir.
  13. Uygulama sonrasında kullanılan ya da kullanılmayan tüm ‘’Öğrenci Belirleme Aracı’’ile ‘’Öğretmen Yönergeleri Formu ‘’ okul idaresine teslim edilecek olup, okul idaresinin bu materyalleri 1 yıl saklaması gerekmektedir
  14. Öğrenci belirleme işlemleri sonrası veriler merkezi olarak analiz edilecek ve İYEP kapsamına alınacak öğrencilerin hangi bölümden başlaması gerektiği bilgisi e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi kullanılarak alınacaktır.
  15. İYEP Okul Komisyonlarının okulun fiziki şartlarını dikkate alarak yetiştirme programına alınacak öğrenci gruplarını oluşturması ve haftalık ‘’İYEP Çalışma Çizelgesini ‘’hazırlaması gerekmektedir.
  16. İYEP Çalışma Çizelgesi ile İYEP gruplarına dâhil edilecek öğrencilerin ve gruplarda görev alacak öğretmenlerin isimlerinin yer aldığı bir dosya hazırlanarak okul müdürü tarafından onaylandıktan sonra ilçe milli eğitim müdürlüğüne gönderilmesi gerekmektedir.
  17.  İYEP Programında müdür yetkili öğretmenler hariç okul yöneticileri görev alamazlar.
  18. İYEP Programında görevlendirilecek öğretmenler belirlenirken öncelikle öğrencinin kendi sınıf öğretmenin olmasına dikkat edilecek, bu mümkün olmadığı takdirde diğer sınıf öğretmenleri de görevlendirilebilinecek. Fakat branş öğretmenleri kesinlikle İYEP Programında görev alamayacaklardır. Öğretmen görevlendirmede gönüllülük esastır. Gerekli durumlarda (sınıf öğretmeni/rehberlik öğretmeni)öğretmen ihtiyacının karşılanması amacıyla ilçe milli eğitim müdürlüğünden talepte bulunulacaktır.
  19. İYEP Programı ’’özel eğitim tanısı’’ almayan ve ihtiyacı olan bütün öğrencileri kapsamaktadır. Öğrenci grupları oluşturulurken bu hususa dikkat edilmelidir.
  20. İYEP Programı okulların fiziki ve eğitim-öğretim imkânlarına göre hafta içi ya da hafta sonları uygulanacaktır. Buna okul komisyonları karar verecektir.
  21. İYEP programına alınacak öğrenciler için velilerden muvafakat name istenmesi gerekmektedir. Ayrıca velilerden hiçbir suretle ücret talep edilmeyecektir.
  22. İYEP programına katılan öğrencilere okul rehberlik öğretmeninin ve sınıf öğretmeninin işbirliği içersinde hareket ederek öğrenciye ihtiyacı olan psikososyal destek sağlamaları önemli ve gereklidir.
  23. İYEP programı kapsamında yürütülecek tüm faaliyetler için yapılacak duyurular düzenli olarak ilçe milli eğitimin resmi web sitesinde paylaşılacaktır. Bu nedenle sitenin takip edilmesi önem arz etmektedir.

İLKOKULLARDA YETİŞTİRME PROGRAMI

PİLOTLAMA ÇALIŞMALARINDA UYULACAK UYGULAMA ESASLARINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR

  1. İYEP programı üç alanda düzenlenecektir.(Türkçe – Matematik – Psikososyal destek şeklinde)
  2. Bir öğrenci ihtiyaç durumuna göre sadece Türkçe, sadece Matematik ya da her ikisine birden dâhil olabilir.
  3. İYEP sürecinde üç tür değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir.(Tanıma – Yerleştirmeye Yönelik Değerlendirme, İzleme – Biçimlendirmeye Yönelik Değerlendirme ve Sonuç Odaklı Değerlendirme)
  4. İYEP’e dâhil edilecek öğrenciler,  takvime uygun olarak, Bakanlık tarafından hazırlanan öğrenci belirleme aracının, ilkokul 3 ve 4.sınıfta öğrenim gören öğrencilere uygulanmasıyla belirlenecektir. Öğrenci belirleme aracı derse giren sınıf öğretmeni tarafından öğrencilere uygulanacak ve veriler İYEP modülüne işlenecektir. Aracın zamanında, eksiksiz ve usulünce uygulanmasından okul müdürü sorumlu olacaktır.
  5. Programa dâhil olan öğrenci listesi, alınması gereken ders ve bölüm seviyeleri okul müdürünce İYEP İşlemleri Modülünden alınacaktır.
  6. Programa dâhil olup nakil ya da başka sebeplerle okul değiştiren öğrenciler aynı bölüm seviyesinden programa devam edeceklerdir.
  7. Herhangi bir sebeple takvim dâhilinde belirleme araçları uygulanamayan öğrencilere, belirleme araçları ivedilikle uygulanarak öğrenci uygun olduğu bölüm seviyesinden programa dâhil edilecektir.
  8. İYEP Ders Planlarını İYEP gruplarında görev alacak öğretmenler hazırlayacak olup müdür onayına sunacaklardır. Okul müdürü onay vermek ve üst onay almak üzere ilçe milli eğitim müdürlüğüne sunmakla sorumludur.
  9. Haftalık ders saatlerini ifade eden İYEP Çalışma Çizelgesi, İYEP Pilot Uygulama Kılavuzundan faydalanılarak okul komisyonları tarafından hazırlanacaktır.
  10. İYEP programında yer alan kazanımların ders ve bölümlere göre dağılımı ile ders saatleri sayısı kılavuzda bulunmaktadır.
  11. 30 saat derse giren bir sınıf öğretmeni bir iYEP grubunda en fazla 10 saat görev alabilir.
  12. İYEP programında görev alacak öğretmenlerin görev ve sorumlulukları kılavuzda belirtilmiştir. Bu nedenle kılavuzun incelenmesi önemlidir.
  13. Bir İYEP Öğrenci Grubu 1-6 (en fazla 6) öğrenciden oluşturulacaktır. Zorunlu haller durumunda(fiziki yetersizlikler vb.) bu sayı en fazla 10 olacaktır.
  14. Okul genelinde fiziki imkânlar yeterliyse ve 6’dan fazla öğrenci programa dâhil olursa ikinci grup açılacaktır.
  15. Program haftada en az 2, en fazla 10 saat uygulanır.
  16. Yetiştirme Programına katılan öğrencilerin devamı zorunludur. Öğrencilerin devam takibi görevli öğretmen tarafından yapılacak olup e-Okul sistemine zamanında işlenecektir. Devamsız öğrencinin durumu ivedilikle öğrenci velisine bildirilecektir.
  17. İYEP’te tutulacak defter, dosya ve formlar İYEP Kılavuzunda yer almaktadır. Bu iş ve işlemler kılavuzdan yararlanılarak yapılacaktır.
  18. İYEP Pilot Uygulama Takvimi Kılavuzda yer almaktadır. Tüm iş ve işlemlerin bu takvime göre yürütülmesi gerekmektedir.
  19. Eğitim-öğretim yılı sonunda İYEP Uygulamalarına dair okul raporları hazırlanacak olup raporlar e-okul Yönetim Bilgi Sistemi üzerinde yer alan İYEP Modülü üzerinden oluşturulacaktır.
  20. İYEP programının uygulanmasına dair tüm ayrıntılara İYEP Uygulama Kılavuzunda yer verilmiştir.

 

 Yönerge için tıklayınız.

Hacı İsa Mahallesi Ece Sokak No1 URLA /İZMİR - 0 (232) 7541017 / 7545617/ 7545698

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.